perjantai 7. elokuuta 2015

Epäonnea matkassa

a PicMonkey Collage
kuva: Kari Luukkonen

Musta tuntuu että oon viime aikoina lähes joka postauksessa täällä blogissa valittanut vastoinkäymisistäni ja siitä, kuinka asiat eivät mene niin kuin pitäisi. Mutta mun on pakko kertoo näistä asioista, koska tämmönen tää mun elämä on tällä hetkellä. Olishan se aika tyhmää kertoo vaan kaikista kivoista ja onnistuneista asioista, sillä silloinhan kaikki sais ihan väärän kuvan mun todellisesta elämästä. Toivottavasti kuitenkin jaksatte lukee tätä blogia näistä kaikista "ei niin kivoista" postausaiheista huolimatta. Nyt kerron teille mun yhdestä todella suuresta vastoinkäymisestä, joka tapahtui mulle viime torstaina.

Torstaina mun uudet luistimet vihdoin saapuivat ja sain ottaa ne heti samana päivänä käyttöön. Koska mulla oli ollut jo yli viikon verran päkiä kipeä, niin en hyppinyt jäällä ollenkaan (enkä hyppinyt alkuviikostakaan ollenkaan). Joten tein siis jäällä askeleita, piruetteja, hioin ohjelman koreografioita ja tietysti totuttelin uusiin luistimiin. Mulla olisi ollut seuraavan viikon keskiviikkona maajoukkueen ohjelmakatsastusleiri, mutta päätettiin jäällä valmentajan kanssa, että mun kannattaisi mennä ennen leiriä lääkärille päkiävaivan vuoksi ja sen jälkeen miettiä, kannattaisiko mun osallistua leirille ollenkaan.

Olin tehnyt jäällä jo lyhytohjelmani, ja sen jälkeen hioin vapaaohjelman siirtymiä. Tein mun vapaaohjelmassa olevaa tanssikohtausta, johon kuuluu jalanheitto, jossa seison toisella jalalla kärkipiikeillä, joten se ei oo ihan helppo. Jalanheitto meni jotenkin huonosti ja kaaduin sen. Kaatuessani mun nilkka vääntyi todella pahasti, ja jouduin kutsumaan lähellä olevan luistelukaverini auttamaan mut pois jäältä. Nilkka oli tosi kipeä, enkä voinut astua sille.

Melkein suoraan treeneistä mentiin äidin kanssa Acutaan (sairaalaan). Acutassa otettiin magneettikuvat, mutta lääkäri ei nähnyt nilkassa mitään murtumia. Lääkäri epäili, että mulla olisi joku tosi lievä revähdys siinä nilkassa, joten en tarvitsisi keppejä. Kokeilin kävellä ja pystyin kävelemään hitaasti, vaikka se sattuikin.
IMG_9592 3
Perjantaina kahdentoista aikaan meille tuli soitto, että nilkasta löytyikin joku pieni murtuma, ja että joudun tulemaan kipsattavaksi. Niimpä me lähdettiin taas Acutaan. Nyt joudun pitämään kipsiä kahden viikon ajan, jonka jälkeen jalkaan laitetaan ilmalasta seuraavaksi kahdeksi viikoksi. Kun ilmalasta otetaan pois, otan urheiluun käyttöön puoleksi vuodeksi sivuttaissuuntaista vääntöä estävän tukisiteen. Kepit saan luultavasti pois kahden viikon päästä.

9 kommenttia:

  1. Voih, paranemisia siulle! Itse en ole koskaan joutunut käyttämään keppejä (onneksi!) mutta se olisikin kyllä painajainen miulle! Miltä siusta tuntuu kävellä keppien kanssa?

    vilmaadalinnea.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mäkään en oo koskaan ennen joutunu käyttämään keppejä, eikä mulla oo koskaan murtunutkaan mikään. Keppien kanssa kävely on näin alkuun ollut vähän hankalaa, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa helpottuu. Suurimpana haasteena on tähän mennessä ollut meidän kotona olevat rappuset, joita oon normaalisti tottunut ravaamaan pitkin päivää monta kertaa. En voi myöskään kantaa oikein mitään tavaroita (esim. keittiöstä syötävää, tai no pystyn jotenkuten, mutta se on tosi hankalaa). Kannan tavaroita yläkerrasta alakertaan selkärepussa, sekä joudun vaihtamaan koululaukun reppuun.

      Poista
  2. Tsemppiä toipumiseen! Tuut vielä entistä vahvempana takaisin jäälle. Valitettavasti lähes kaikille tulee joskus loukkantumisia, mutta tärkeintä on se, miten asiaan suhtaudut ja saat sen käännettyä voitoksesi.

    VastaaPoista
  3. Mä ainakin jaksan lukea sun blogia ja tottahan se on että turha on vääristellä asioita, kun joskus elämässä on vaan ikävämpiä vaiheita. Mutta ikävä että sulle kävi tollanen tapaturma :( tsemppiä paljon toipumiseen!

    http://ennnimaria.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon! Ja kiva että ymmärrät :)

      Poista
  4. Tosi kurja juttu tuo kipsi, paranemisia! Liityin sulle lukijaksi :-)

    http://oona-h.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Tosi inhottava vastoinkäyminen, mutta selviit kyllä siitä sisulla ja ajattelemalla positiivisesti (vaikka se vaikeelta saattaa tuntua välillä)! Tsemppiä kovasti, lepoa ja paranemisia Joanna! <3 Niin ja kirjottele kuulumisia miten jatkossa kaikki menee, mä ainakin jaksan lukea!! Ihan paras blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentista, piristit mun päivää! :)

      Poista