lauantai 18. heinäkuuta 2015

Päivä Helsingissä

Moi!
Viime torstaina minä, Pinja ja Emilia tehtiin päiväreissu Helsinkiin. Me lähdettiin seitsemältä aamulla Onnibussilla kohti Helsinkiä, ja perillä oltiin puoli kymmenen aikoihin. Ensimmäiseksi käytiin kiertelemässä kauppakeskuksissa, jonka jälkeen käytiin Mediatalolla. Mediatalolla oli kiinalainen ravintola, joten päätettiin mennä syömään sinne.
a IMG_9218 3
a IMG_9232 3
a IMG_9240 2
a IMG_9243 2
IMG_9255 4
a IMG_9254 2
Syömisen jälkeen me lähdettiin laivalla Korkeasaareen.
a IMG_9266 2
a IMG_9288 2
a IMG_9305 2
a IMG_9331 2
a IMG_9343 2
a IMG_9365 2
a IMG_9379 2
a IMG_9392 7
Korkeasaaren jälkeen me käytiin Magnumin jäätelöbaarissa. Mä otin mun jäätelöön täytteiksi Oreoa, Daimia ja pinkkejä sydämiä. Jäätelö oli hyvää, mutta etenkin lopussa aika makeeta.


Kun oltiin syöty jäätelöt, käytiin nopeesti kaupassa ja sitten lähdettiin bussilla takaisin kohti Tamperetta. Onnibussilla oli tosi kiva matkustaa, kun siellä oli ilmainen nettiyhteys ja jokaisen penkin alla pistorasiat. Ja kaiken lisäksi, bussiliput tulivat maksamaan yhdeltä henkilöltä yhteensä vaan 9€. Kotona oltiin vähän ennen yhdeksää.
a IMG_9406 4
a IMG_9405 3
Ostin Helsingin H&M:stä urheilushortsit, jotka maksoivat 13€. Muuta en sitten ostanutkaan.

Viime perjantaina mulla alkoi kesätyöt, joka kestää siis kaksi viikkoa. Ensi viikolla alkavat myös treenit, joten en ehdi postailemaan niin usein kuin ennen, sillä oon aamupäivän treeneissä ja sieltä suoraan meen kesätöihin ja kotona oon vasta myöhään illalla. Mutta nähdään seuraavassa postauksessa! :)

8 kommenttia:

  1. Sulla on tosi ihana ja kiinnostava blogi! :) Ainoa miinus on, että saa ootella aika pitkään että nuo kuvat aukeaa tälle sivulle :/ En tiedä onko niiden tiedostokoko niin iso, että kestää "latautua".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Itsekin oon huomannut blogin olevan hidas, ja nyt päätin selvittää mistä se johtuu. Mä olen viime aikoina ladannut kuvat blogiin alkuperäisessä koossaan ja vasta bloggerissa muuttanut sen koon pienemmäksi, sillä en tykännyt siitä kun Flickr huononsi kuvien laatua kun pienensin ne kuvat jo ennen Flickriin lataamista. Mä kokeilin nyt pienentää niiden kuvien tiedostokokoa ja nopeus muuttui huomattavasti. Katsoin eräällä ohjelmalla, että blogin latausaika ennen tätä kuvien pienentämistä oli 25 sekuntia, kun taas pienentämisen jälkeen aika oli 6 sekuntia, vaikka en pienentänytkään muita kuin tän postauksen kuvia. Nyt onneksi sain selville mistä toi hitaus johtuu ja keksin keinon siihen, ettei kuvat muutu huonolaatuisiksi Flickrissä! :)

      Poista
  2. Helsinkipäivä kuulosti oikein kivalta ja itsekin kävin Korkeasaaressa muutama viikko sitten, siellä on ihana tunnelma ja vanhempanakin niitä eläimiä on tosi hauska katsella :) Tuolla Magnumilla pitää kyllä päästä käymään, sen verran herkullisilta näyttää nuo teidän jätskiannokset :P

    http://justsayinghianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kiva reissu oli! Mä itse oon käynyt Korkeasaaressa joskus ihan pienenä, enkä muista siitä mitään, joten nyt oli ihan hauska mennä tonne! :D Oon kans aiemmin ihastellut muiden laittamia kuvia tuolta Magnumilta ja oon jo pitkään halunnut päästä itekkin käymään siellä. Nyt tuli sekin koettua! :)

      Poista
  3. Onpa kivan oloinen reissu! Pitäisi itsekin tehdä enemmän tuommoisia pikkureissuja Suomen sisällä ihan muuten vaan, kun vaikuttaa niin kivalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kiva reissu oli! Me tehdään yleensä aika paljon tommosia pikkureissuja, kun ne ei oo niin tavattoman kalliita kuitenkaan :)

      Poista