torstai 9. heinäkuuta 2015

Uusi kamera ja treenikuulumisia

IMG_3477 2
IMG_3479 2
Moi!
Viime viikolla me ostettiin meille uusi kamera, sillä meidän vanhassa kamerassa ei toiminut enää tarkennus ja muutenkin oon jo pitkään halunnut uutta kameraa. Meillä oli ennen Canon EOS 350D ja nyt me ostettiin Canon EOS 600D. Me ollaan koko kesä tähän asti kuvattu meidän papan kameralla, joka on myös 600D, mutta nyt me saatiin onneksi oma kamera.

Tässä muutamat kuvat mun kännykästä:
PicMonkey Collage
1. Mun tän hetkiseksi lemppariaamupalaksi on muodostunut turkkilaisen jogurtin, banaanin ja hunajan yhdistelmä. Tosi hyvää, kannattaa kokeilla! 2. Ihana auringonlasku ♥ 3. Treenailua lomailun ohessa 4. Tajusin eilen, että käyn tosi harvoin kavereiden kanssa kahviloissa (meidän lähellä ei kauheesti ole kahviloita), en edes muista milloin viimeksi oon käynyt. Nyt kuitenkin käytiin yhdessä kahvilassa ja söin siellä hyvän leivän.

Multa on pyydetty, että tekisin postausta mun tän hetkisestä harjoittelusta ja oon itekkin aikasemmin ajatellut, että voisin tehdä esim. videopostauksen siitä. Mutta nyt asioihin on tullut vähän muutoksia, joten en tiedä, pystynkö sitä postausta toteuttamaan. Meidän valmentajilla on tapana lähettää meille joka kesä ohjeet omatoimisiin oheisharjoituksiin, mutta jostain kumman syystä he eivät ole lähettäneet niitä meille vieläkään. Päätin sitten kaivaa sähköpostistani esiin parin vuoden takaisen harjoitusohjelman ja aloin käyttämään sitä avukseni harjoituksissani. 

Harjoitusohjelman puuttumisen lisäksi tuli muitakin ongelmia: kun eräänä päivänä tein hyppelyharjoitusta, tajusin, ettei mun polvet kestä tätä hyppimistä vieläkään. Ensimmäiset puolet oheisesta pystyin tekemään hyvin ilman mitään polvikipuja, mutta sen jälkeen polviin alkoi sattua koko ajan enemmän, joten päätin lopettaa sen harjoituksen siihen. Maalla hyppiminen sattuu polviin aika paljon enemmän kuin jäällä, sillä maalla se isku on kovempi. Ehkä mun pitäis vaan antaa noiden polvien levätä tän koko lomajakson niin, ettei niihin tulisi yhtään kipuja. Ehkä se voisi auttaa. Vaikka en enää tän lomajakson aikana hyppis tai juoksis melkein ollenkaan, pystyn kuitenkin rullaluistelemaan, pyöräilemään, kehittämään lihaskuntoa ja venyttelemään. Hyppiminen on aika iso osa meidän lajia, joten tuntuuhan se vähän hassulta, jos tältä kesältä jää ponnistusvoima treenaamatta. Ehkä mä voin tehdä aina välillä muutaman lajihypyn, mutta se on varmaan vähän pakko jättää siihen muutamaan toistoon. 

Jos et ole vielä käynyt laittamassa omaa ehdotustasi kuvapostaukseen, niin käy ihmeessä laittamassa! (Se on siis tätä postausta edeltävä postaus). Ja jos oot jo käynyt laittamassa ehdotuksia, niin lisää saa laittaa! :)

6 kommenttia:

  1. Tosi kiva blogi! Mäki harrastan taitoluistelua ja oli polviongelmia melkee vuoden verran. En saanu maalla hyppiä 9 kuukauteen ollenkaan. Pitkän odotuksen jälkeen polvet kuitenkin parani ja nyt pystyn tekee täysillä! Toivottavasti sunki tulee kuntoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Yhdeksän kuukautta on pitkä aika, mutta hyvä jos sait kuitenkin jäällä hyppiä. Mulla itselläni on Osgood-schlatterin tauti näissä polvissa, oliko sulla sama? Mulla nää polviongelmat on rajoittaneet viime aikoina jonkin verran tekemistä myös jäällä. Mun vasen polvi on ollut enemmän kipeä kuin oikea, joten en oo pystynyt harjoittelemaan esim. salkkovia tai akselia paljoakaan. Kiva jos sun polvet ovat nyt terveet, toivotaan että mullakin nää nyt tästä paranisi!

      Poista
  2. Vautsi! Onpas sulla kivoja kuvia :)

    VastaaPoista
  3. Onpa upea auringonlasku<3

    http://sofiawilhelmiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista